TRan sPOrt stYR el S eN



Jisses vad mycket pappersexercis, byråkrati å krångel det är i vårt avlånga land! Inte nog med att det själsliga livet är upp å ner. Till råga på allt så är den ena bilen paj å den andra går inte att använda pga en skumraskaffär. För å komma tillrätta med det senare har jag varit i kontakt med transportstyrelsen. Där möts jag för det första av en telefonsvarare som ger mig en mängd olika knappval beroende på ärende. När jag till slut lyckats botanisera sig fram till det jag tror är rätt ställs jag inför ännu ett val, som genom röststyrning lotsar mig ytterligare en bit närmare målet. Å så är jag då framme, fast det visar sig att jag gjort fel val, och svar på det jag sökte går inte att få här. Bara att börja om från början alltså. Kom på att jag till röststyrningen kunde säja "Hjälp" för att bli kopplad till en riktig människa. Äntligen fick jag tack vare denna upptäckt klarhet i hur det låg till å det var ingen rolig historia. Vi stod INTE som ägare på bilen och det gjorde INTE han vi köpt bilen av heller! Dessutom är bilen avställd, och det är bara ägaren som kan ställa på den igen. Detektivarbete vidtog från min sida. Man får ta mig tusen vara kunnig inom alla yrkesbranscher för att klara sig här i livet! Efter några varv i detektivbranschen vände jag mig till polisen, som för övr också innebar flera kopplingar hit å dit innan jag hamnade rätt. Väl framme fick jag till svar att detta inte är ett ärende för polisen utan för transportstyrelsen! Åter in i den svängen igen alltså. Den här gången blev det inte lika många turer innan jag kom dit jag skulle. Nu kunde jag ju systemet. Dock tog det en evighet innan jag kom fram. Det var kö, kö, kö, kö.Till sist fick jag pratat med en riktig människa igen, fast någon hjälp fick jag inte. "Du måste lämna en skriftlig begäran om utredning", sa hon. Å jag satte igång å författade en utredningsbegäran som jag postade bums därefter. Igår damp det ner ett brev från transportstyrelsen i vilket det stod att de tagit emot min begäran och att de skulle starta en utredning inom 6-9 veckor! Herregud säjer jag bara! Jag förstår varför det heter transportstyrelsen. De har helt klart till uppgift att transportera folk hit å dit tills de blir så yra i mössan, så de skiter i att besvära dem något mera! Okej, nån mer funktion har de kanske. De är säkert också ett utmärkt resebolag för de som vill resa till okänt mål och som inte har för avsikt att återvända!  // Marie

Filed under Allmänt | Kommentarer: Läs nedan


Kommentarer
Postat av: Anki

Jag skall ringa dit genast för jag vill resa till okänt mål!

2009-07-27 @ 14:48:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Kommentar:

Tillbaka till start

Rent mjöl i påsen?!

Nja, det är en tolkningsfråga.
I vårt skafferi kommer du finna
en lättsammare och annorlunda värld,än den verklighet vi lever
i nu. Med galna idéer och förvrängd syn på livet blir det så
mycket roligare, tycker vi.

Å vilka är vi då?
Marie & Anki, två kalaspuffar i sina bästa år, alltså < 40 men >50. Du finner oss på hyllan nedanför Götet.
knaseri -