På KoNsT iG vAnD rInG gEn Om StAn!



Jag la mina sysslor och bekymmer på hög som synes här ovan Och begav mej ut på en konstig vandring på stan.

Varför inte slå klackarna i taket direkt och släppa loss till någon dunkade disco dänga, kom igen nu!

Det var roande att se de lös släppta dansarna så leende tog vi oss vidare genom staden.

På torget var handlarna igång framför kyrkan det skvallrades och såldes en och annan frukt.

Blomster handlaren hade fullt upp för alla ville tydligen ha blommor när man tog emot studenterna utanför kyrkskolan.

Borgmästaren själv var ute och luftade käppen i sin fina trädgård medans frun väntade på honom.

Till och med sotar murre var som en katt på taket och undrade vad de andra tittade på? Undrar om stålmannen kommer ur telefon kiosken också?

Kommer ni i håg tjejer vad som händer om man går på en K brunn? Det var ju en kärleksbrunn då var man ju kär eller skulle bli!

A-brunn var ju avundsjuke brunn de aktade man sej för! Livsfarligt att gå på dem!

Men FV-Brunn vad var det? Jag vågade inte trampa på den måste veta först vad det betyder? Är det någon som vet? Förlovad? Frittval?//ANKI

Filed under Allmänt | Kommentarer: Läs nedan


Kommentarer
Postat av: Lena

Vad fräckt! Den rundan har jag också gått flera gånger men inte tänkt på vad jag passerat!

FV-brunnen måste ju stå för fritt val!

Ha en bra helg!

2009-09-19 @ 09:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Kommentar:

Tillbaka till start

Rent mjöl i påsen?!

Nja, det är en tolkningsfråga.
I vårt skafferi kommer du finna
en lättsammare och annorlunda värld,än den verklighet vi lever
i nu. Med galna idéer och förvrängd syn på livet blir det så
mycket roligare, tycker vi.

Å vilka är vi då?
Marie & Anki, två kalaspuffar i sina bästa år, alltså < 40 men >50. Du finner oss på hyllan nedanför Götet.
knaseri -