vILse i PAnNkaKAn



Någon som har saknat mig tro? Saken är den att jag har haft fullt upp med att hitta godsaker till skafferiet och det ska jag säja er att det är inte det lättaste. Så mycket vilseledande marknadsföring som det är överallt.Ta tex ett av mina lunchställen som är en kombinerad  fisk-restaurang/butik.Diskarna är fulla av hala ålar, snuskhumrar,torskar och andra fula fiskar.Där finns också välskyltad såsig röra. Inte nog med att det står vilken röra det rör sig om. På vissa skyltar står det dessutom "Jättegó".
Så praktiskt kanske ni tänker. Då vet man ju precis vad man bör välja.De som saknar "Jättegó"-märkning smakar naturligtvis skit! Och hur kan ni vara så säkra på det om jag får fråga? Det kan lika gärna vara så att rörorna har passerat utgångsdatumet och för att de ska kunna säljas ändå så märks de om med "Jättegó".
Detta är ju ett vida kännt förehavande på köttmarknaden. Jag är övertygad om att jag inte är den enda som utlovats lammkött, men fått hålla tillgodo med fläsklägg. Klädbranschen är inte ett dugg annorlunda. Inte kan det väl vara rätt att en tröja i storlek XS ska sluta strax ovanför bröstvårtorna. Visst har min kropp blivit fylligare med åren, men nog sjutton borde jag väl "x-tra stor" passa mig åtminstone? Större storlek finns mig veterligen inte. Större kvinnor (och män med för den delen) finns däremot mig veterligen. En tröja i XS blir väl inget mer än en halsduk till de stackarna.
Det slog mig just, från det ena till det andra,att det måste vara detta "Kejsarnas nya kläder" handlar om.
Jaja, jag säjer då det. Vilken galen värld vi lever i! Å vilken förbannad tur ni har som kan fly bort från den för att istället uppleva världens bästa av och på det mesta här hos oss.
// Marie

Filed under Allmänt | Kommentarer: Läs nedan


Kommentarer
Postat av: Anki

Var får man tag på lammkött?

2009-06-10 @ 22:24:44
Postat av: Anna-Carin

Det kryllar av dom på jobbet ;p

2009-06-11 @ 13:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Kommentar:

Tillbaka till start

Rent mjöl i påsen?!

Nja, det är en tolkningsfråga.
I vårt skafferi kommer du finna
en lättsammare och annorlunda värld,än den verklighet vi lever
i nu. Med galna idéer och förvrängd syn på livet blir det så
mycket roligare, tycker vi.

Å vilka är vi då?
Marie & Anki, två kalaspuffar i sina bästa år, alltså < 40 men >50. Du finner oss på hyllan nedanför Götet.
knaseri -