Vi HaR kOLL på VäRlDen åT DeJ?



"Vi håller koll på hela världen åt dig!" står det i Resias reklam slogan. Menar de verkligen det då skulle jag inte behöva ge mej ut och resa om de har koll. Men hur skall jag få känna känslan att checka in mitt bagage och kliva på planet. Jag vill också ha känslan när man kommer fram och få se sitt hotell för första gången.

Jag vill inte att Resia skall hålla koll och gå ut på kvällarna och roa sej för mej för det vill jag göra själv. Jag vill packa min lila strandväska och vandra ned till havet och känna sanden mellan tårna. Jag vill vingla in på Rock baren på kvällen och svänga runt mina lurviga ben själv, det kan ju inte Resia göra åt mej.

Jag vill prata min svengelska blandat med andra upp snappade ord och göra mej förstådd på mitt eget lilla vis. Ingen skall ha koll åt mej jag vill ha koll själv!
Jag vill sola, bada och roa mej för fullt om det så skall vara hela nätterna långa för vem vill att nån annan har koll?// Anki
 


Filed under Allmänt | Kommentarer: Läs nedan


Kommentarer
Postat av: Gråbossen

Visst behöver man ha koll på er damer. Eller vad menar ni med:

"Å vilka är vi då?

Marie & Anki, två kalaspuffar i sina bästa år, alltså < 40 men >50. Du finner oss på hyllan nedanför Götet."



Yngre än 40 men äldre än 50? Det första gäller väl när ni är ute på galej och det andra inför era barn. ;-))

2009-06-03 @ 00:11:40
Postat av: Anna-Carin

Jag tvivlar skarpt på att resia kan hålla koll på allt.. speciellt på er två ;)hoppas ni får de underbart och massa bus ;p kram

2009-06-11 @ 13:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Kommentar:

Tillbaka till start

Rent mjöl i påsen?!

Nja, det är en tolkningsfråga.
I vårt skafferi kommer du finna
en lättsammare och annorlunda värld,än den verklighet vi lever
i nu. Med galna idéer och förvrängd syn på livet blir det så
mycket roligare, tycker vi.

Å vilka är vi då?
Marie & Anki, två kalaspuffar i sina bästa år, alltså < 40 men >50. Du finner oss på hyllan nedanför Götet.
knaseri -