diN mO biL Är eN baKtEriE bOmB !



Som om det inte räcker med svininfluensa å alla inskränkningar i livet som den innebär. Nu törs man inte använda mobilen längre. Den är smutsigare och mer bakteriefylld än en toalettsits, enl en ny studie. Min mobil, å din med så klart, är en bakteriebomb! Detonerar den så har vi snart en pandemi.Frågan är om vi kan förhindra det? Absolut! Svaret är "God hygien".Studien visar att drygt 30 % aldrig rengör sin telefon. Missköter vi våra kroppar på samma sätt? Nä, nog sjutton duschar vi varje dag. Älskar vi våra mobiler som vi älskar oss själva? Är dom en del av oss? Nå, då så, ta med mobilen i duschen och gör samtidigt en samhällsinsats! Då kan vi lugnt fortsätta använda mobilen i sängen, vilket 94 % av oss gör, och slippa lägga våra pengar på en dildo.De 92 % som använder den på offentliga platser behöver heller inte oroa sig för att bli sjuka. Dessutom är det definitivt  mer diskret att använda mobilen än dildon på en offentlig plats.Med god hygien finns det heller inga hinder för alla oss (87 %) som använder mobilen  i köket. Vispa på i kastrullerna, men glöm inte diska mobilen ordentligt efteråt. De 68 % som använder mobilen på toaletten tvivlar jag dock på om god hygien hjäper för att förhindra smitta. Inte är det heller varken lätt eller speciellt bekvämt att torka sig med mobilen i ändan när man har skitit.Disktrasan är nog bättre. Den går i alla fall att koka på spisen eller tvätta i tvättmaskinen efter användande!   / Marie

Filed under Allmänt | Kommentarer: Läs nedan


Kommentarer
Postat av: Anna-Carin

Dags att vårda sin lilla bebis bättre ;) Jätte kul sida tycker jag! ser framemot massa bus! kram

2009-05-04 @ 19:42:52
Postat av: Anki

Men om man lägger den i en tvättpåse då kanske det fungerar? Jag har ju min Nalle alltid i sängen! Suck nu blir jag väl sjuk också!

2009-05-04 @ 22:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Kommentar:

Tillbaka till start

Rent mjöl i påsen?!

Nja, det är en tolkningsfråga.
I vårt skafferi kommer du finna
en lättsammare och annorlunda värld,än den verklighet vi lever
i nu. Med galna idéer och förvrängd syn på livet blir det så
mycket roligare, tycker vi.

Å vilka är vi då?
Marie & Anki, två kalaspuffar i sina bästa år, alltså < 40 men >50. Du finner oss på hyllan nedanför Götet.
knaseri -